kundeservice@carramba.no
+47 998 97 449
Mon. - Sat. 10:00-19:00

StartSalgsbetingelser

1.Generell informasjon:

Disse vilkårene gjelder for deg som kunde, altså enhver forbruker som legger inn en bestilling via nettsiden https://carramba.no/.

Avtalen om kjøp inngås mellom deg som kunde og Carramba.no 

Vår kontaktinformasjon og andre detaljer om selskapet finnes i seksjonen Kontakt.

Personer som ønsker å inngå en kjøpsavtale gjennom https://carramba.no/ må være over 18 år. Hvis du er under denne aldersgrensen, kreves det en skriftlig bekreftelse fra en verge, som må sendes sammen med bestillingen til kundeservice@carramba.no.

Vi tilstreber at produktbeskrivelsene på nettsiden er riktige, men forbeholder oss retten til å rette opp i eventuelle feil knyttet til:

a) stave- og skrivefeil;

b) tilgjengeligheten til produktene;

c) estimerte leveringstider.

Hvis slike feil oppstår, forbeholder vi oss retten til å kansellere eller avvise bestillinger. Vi tar ikke ansvar for innhold fra tredjeparter som vises på våre nettsider.

Vi kan også annullere en bestilling dersom vi har grunn til å mistenke svindel.

Skulle en vare være utsolgt, kan vi kansellere bestillingen helt eller delvis.

Vi forbeholder oss retten til å påberope oss force majeure i tilfeller der det er berettiget. Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å sikre at nettsiden fungerer så godt som mulig. Disse kapslene registrerer hvordan du bruker nettsiden, slik at vi kan forbedre tjenesten vår basert på dine behov.

En cookie er en liten tekstfil som sendes automatisk fra nettsiden til nettleseren din. Informasjonen vi mottar gjennom cookies er anonym.

Bruken av informasjonskapsler er i tråd med gjeldende lover og forskrifter. Du kan selv velge å godta eller deaktivere cookies i innstillingene til nettleseren din. Om du velger å deaktivere dem, vil ingen data bli samlet inn. Nettleserens hjelpeseksjon kan gi deg ytterligere informasjon om dette.

Personopplysningene dine vil bli behandlet med diskresjon og vil ikke deles med tredjeparter.

Alt innhold på nettsiden, inkludert logoer, firmanavn, bilder, videoer og design, er vår og våre partneres eiendom. I henhold til lov om opphavsrett kan du ikke kopiere eller bruke dette innholdet uten vårt skriftlige samtykke.

2.PARTENE

organisasjonsnummer 934 091 094 , kontakt +47 998 97 449,

 Carramba Walczuk , Sørsletta 9 , 0756 Oslo , Norwegia

kundeservice@carramba.no

3.Bestilling, betaling og bekreftelse

Alle priser oppgis i norske kroner og inkluderer mva. Prisene som vises på produktene gjelder per enhet, med mindre det står noe annet i produktbeskrivelsen.

For å kunne gjennomføre en bestilling hos Carramba.no, må følgende betingelser være oppfylt:

a) Du må godta vilkårene for salg, noe som innebærer at du aksepterer og følger disse fullt ut;

b) Du må bekrefte at du har lest og forstått personvernerklæringen og informasjonen om bruk av cookies.

Ved å akseptere disse vilkårene og legge inn en bestilling, inngår du en bindende avtale om kjøp, som også innebærer en betalingsforpliktelse for det samlede beløpet, inkludert fraktkostnader.

-Betaling:

Selger kan kreve betaling for varene fra det øyeblikket de sendes til kunden. Dersom kjøperen betaler med kreditt- eller debetkort, kan selgeren reservere kjøpesummen ved bestillingen. Kortet blir belastet når varen sendes.

Velger du fakturabetaling, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen vil fremgå av fakturaen og skal være minimum 14 dager fra du mottar varen.

For kunder under 18 år er det ikke mulig å betale med faktura i etterkant.

-Du kan betale bestillingen med følgende betalingskort:

a) Visa;

b) Visa Electron;

c) MasterCard;

d) MasterCard Electronic;

e) Maestro.

Betalingsplattformer vi støtter inkluderer:

a) Vipps.

b) Klarna.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine

personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg.

Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

-Bestillingsprosess:

a) Velg produkter;

b) Legg inn bestillingen;

c) Godta salgsbetingelsene;

d) Mottak av den første bekreftelsen – denne blir automatisk sendt til e-postadressen du oppgir;

e) Etter at betalingen er bekreftet, vil vi begynne å behandle bestillingen;

f) Den endelige bekreftelsen sendes når varene er pakket og klare til forsendelse.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling, også etter at den innledende bekreftelsen er sendt, dersom det oppdages feil. I så tilfelle vil du få refundert hele beløpet.

4.Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

5.Leveringstid:

Leveringstiden er spesifisert i produktbeskrivelsen, men kan variere. Dersom leveringstiden overstiger det som er angitt, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon.

Levering skjer kun innen Norge. Vi samarbeider med følgende transportører:

a) Bring;

b) Posten.no;

c) eller så leverer vi varene personlig.

Kunden er ansvarlig for at all informasjon relatert til levering er korrekt, herunder:

a) navn;

b) adresse;

c) telefonnummer;

d) e-post.

Pakker som ikke blir hentet innen 14 dager returneres til oss, og kunden må dekke kostnadene for en eventuell ny forsendelse.

6. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

-Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

-Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

-Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Returen bekreftes av selger , penger tilbakebetales til kontoen indikert av selger under bestillingen (opp til 5 vikredager fra vi mottar returen, under ferier, høytider, jul og påske kan det ta opp til 14 dager).  

I tilfeller hvor kjøper ønsker å returnere et spesiallaget produkt eller en særbestilling, trekkes 50% av salgsprisen. 

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

7. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 3-betaling  etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

8. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 4 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

9. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 7 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare